Welke gegevens worden in de administratie opgenomen?

Alle transacties vinden plaats middels een verkoopformulier. Op dit formulier staat aangegeven wat u aan ons verkoopt en tegen welke prijs. Tevens staat op dit formulier uw naam en adres. De gegevens worden opgeslagen in onze administratie, waarbij we ook een kopie legitimatiebewijs vragen. We zijn wettelijk verplicht om deze gegevens bij te houden bij alle transacties vanaf EUR 250. Gezien de hoge waarde van de meeste producten die wij inkopen betekent dit in de praktijk dat alle transacties middels een verkoopformulier worden vastgelegd en dat identificatie van de klant een vereiste is.



Net als bij ieder ander bedrijf kan de belastingdienst onze administratie opvragen en hebben we een bewaarplicht. Uit onze administratie moet blijken wie wanneer wat heeft verkocht. Ook contante transacties worden op deze manier bijgehouden in onze administratie. Hiervoor is geen meldplicht van toepassing aangezien wij het geld aan u uitbetalen. U bent zelf verantwoordelijk voor de aangifte van uw beleggingen in edelmetaal bij de Belastingdienst. Het bezit van edelmetaal wordt doorgaans gezien als een belegging en is ook zodanig belast in box 3 bij uw inkomstenbelasting.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op

Naar het vragenformulier Bel 035 - 203 1381
Bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur